مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از انجام ابدومینوپلاستی در کلینیک جراحی باید اقداماتی صورت گیرد که فرد بتواند زودتر به بهبودی برسد. در اینجا برخی از این اقدامات را برای شما بازگو خواهیم کرد.

• تا سه روز بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بیمار درد دارد بهتر است برای آرام تر شدن از مسکن استفاده کنید .
  • برای کاهش درد هنگام استراحت بهتر است به هنگام خواب سر کمی بالا تر از بدن قرار بگیرد .
  • از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید .
  • می توانید بعد از جراحی فعالیت معمول داشته باشید سعی کنید به گونه ای انجام دهید که فشاری به قسمت های جراحی شده وارد نشود .
  • استراحت مطلق ممنوع است
  • مراقبت بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بسیار مهم است زیرا در صورت عدم رعایت امکان ورم وجود خواهد داشت .
  • استفاده از میوه های تازه و آبمیوه های طبیعی لازم است و در کاهش کبودی بسیار کمک می کند.
  • مصرف مواد غذایی مانند ماهی و میگو و یا میوه و سبزیجات توصیه می شود .
  • بعد از جراحی ترشح خونابه طبیعی است و معمولاً تا دو هفته ادامه دارد .
  • بخیه های جراحی بعد از مدتی جذب می شوند و نیازی به کشیدن ندارند .
  • بعد از جراحی لازم است که در هفته ی اول یک بار به مطب مراجعه کنید تا معاینه های لازم انجام شود .
  • در صورت داشتن درد زیاد با پزشک خود تماس بگیرد و به او اطلاع دهید البته درد زیاد تا سه روز اول طبیعی است .
  • تا دو هفته بعد از جراحی سعی کنید از مصرف نمک خودداری کنید
  • مصرف به موقع دارو الزامی است
  • مصرف دخانیات قبل و بعد از جراحی ممنوعیت دارد و موجب تاخیر بهبودی می شود .
  • در صورت هر گونه سوال می توانید با پزشک خود مطرح کنید

اصول کلی مراقبت از زخم

شما عزیزان می توانید نتیجه نهایی از جراحی ابدومینوپلاستی را یک سال بعد مشاهده کنید زیرا بعد از جراحی ، عمل زیبایی که انجام داده اید امکان دارد به دلیل زخم و قرمزی هایی که دارد ظاهر خوبی نداشته باشد اما بعد از گذشت مدت زمان زخم به تدریج بهبود می یابد و کم رنگ می شود این روند بهبودی حدود یک سال طول می کشد تا شما بتوانید نتیجه کلی را ببینید.